Followers

Saturday, August 7, 2010


WANITA XXL ….….KENAPA MESTI RENDAH DIRI???

LELAKI……Tidak semua orang beranggapan begitu kerana ada sebahagiannya menerima wanita itu seadanya namun hanya segelintir saja lelaki yang punya peasaan begitu. Yang selebihnya ramai yang inginkan wanita yang kurus atau sederhana , punya bentuk badan yang cantik dan seksi. Itulah lumrah manusia mereka akan lebih tertarik yang cantik dan menawan. Bagi lelaki jenis ini mereka merasa megah dan bangga bila mempunyai isteri atau pasangan yang punya bentuk badan yang menarik dan jelita. Walaupun belum tentu sikapnya secantik wajahnya.

Tidak ada sesiapa pun yang mahu badan bersaiz extra double tetapi kalau ditakdirkan begitu apa yang mampu dilakukan. Semua wanita inginkan diri cukup sempurna dari bentuk fizikil. Semua wanita ingin diri menjadi cantik dan menawan. Tapi yang lebih penting sepatutnya kita bersyukur kerana dilahirkan dg n cukup sifat. Kecantikkan hanya satu “package” pada diri dan yang selebihnya adalah hati budi. Kalau hati budi kita baik keseluruhan luaran dan dalaman kita kelihatan cantik dan menarik. Tak guna berwajah cantik dan seksi kalau hati dan perasaan tidak seikhlas wajah.

Ramai juga wanita yang extra XLL yang punya sikap rendah diri dan tidak yakin dengan kebolehan yang ada, mereka lebih suka berada dikelompok yang mereka anggap selamat. Takut untuk berhadapan dengan masyarakat…takut kena ejek atau dibuli. Kenapa selalu beranggapan diri itu serba kekurangan kalau diri sendiri tau yang ada kelebihan yang telah di anugerahkan. ‘ESPOSES UR SELF ‘ hanya anda saya yang tahu apa keistmewaan yang anda ada yang tidak diperolehi oleh wanita-wanita cantik.
Memang tidak dinafikan bila wanita bersaiz XXL ini lalu pasti ramai mata yang memandang sambil tersenyum sinis dan ada yang agak daring….mereka mentertawakan seolah-olah ada cerita lucu dihadapan mereka. Tapi peduli apa orang lain nak katakan yang penting anda tahu anda mungkin jauh lebih baik dari mereka. Bangkit dan mulakan kehidupan baru dengan ceria bersama kawan2 dan keluarga. Usah sentiasa salahkan diri sendiri diatas bentuk fikikial kamu kerana mungin disebalik penghinaa ada yang benar-benar prihatin. Jangan menghukum diri sendiri hanya kerana keterampilan kamu. Kamu juga boleh bergaja dengan berbagai fesyen., Bertambah sekarang banyak shopping center yang jual baju sais besar. Hiaskan diri sebaik mungkin agar orang-orang yang dulunya menghina kamu melihat keyakinan yang ada pada diri kamu.

Lelaki yang tidak mahu menerima dirimu seadanya adalah lelaki yang tidak mahu melihat apa keistimewaa yang ada pada kamu. Kalau mereka menganggap dirimu tidak menarik dimata mereka jadi lupakan saja lelaki jenis ini kerana mereka sebenarnya bukanlah lelaki yang terbaik untuk dirimu. Menilai kecantikkan seseorang bukan hanya dari paras rupa tetapi hati budi jadi untuk apa mengharapkan orang yang tidak pandai menilai hati budimu. Mereka hanya mengagungkan rupa paras dan kecantikkan dan mereka sebenarnya buta hati untuk menilai kecantikkan yang ada dalam hatimu. Percayalah pasti akan ada lelaki yang benar-benar ikhlas menerima mu kerana mereka menilai dirimu dari mata hati bukan kerana paras rupa.

Kenapa kamu harus merendah diri dan menganggap kamu nie “hopeless” ….kemapa harus ketepikan segala kepakaran dan kelebihan yang ada hanya kerana malu untuk berdepan dengan orang ramai. Yakinlah bila kamu berani untuk “exposes” segala kelebihan diri pasti suatu hari orang akan membuka mata dan kagum dengan kebolehan mu. Beranikan diri untuk membuktikan biarpun dari segi fizikal kamu agak kekurangan tetapi kamu ada kelebihan yang lain, malah kelebihan mu lebih baik dari si cantik dan jelita. Kalau ada yang menghina mu anggaplah ia satu peluang untuk mu menyahut cabaran, malah jadikan ia satu kekuatan untuk kamu rasa lebih yakin. Pedulikan apa yang orang nak kata atau memandang kamu sebagai orang yang lemah dan tidak mampu bergerak cergas…..pedulikan jika ada yang anggap kamu tidak akan berjaya mencapai impian mu kerana ia hanya mahu melemahkan semangat mu. Tidak mustahil kamu mampu menjadi popular dan dikenali ramai dengan bakat yang ada pada mu. Saiz badan bukanlah penghalang untuk kamu menjadi apa yang kamu mahu. Kalau diluar negara wanita yang XXL mampu menjadi superstar, ratu atau model kenapa kita tidak boleh jadi seperti itu. Pekakkan telinga butakan mata dengan orang-orang yang saja ingin melemahkan semangat dan kebolehanmu.

Semua manusia dijadikan serupa ada kekurangan diri kalau bukan dari paras rupa mungkin dari sikap dan kebijaksanaan. Buktikan kamu juga boleh jadi cantik dengan keterampilan diri yang sesuai dengan kamu tak perlu “over” jadi orang yang sederhana. Menghias diri juga amat peting bukan hanya untuk diri sendiri tetapi untuk orang lebih yakin pada kamu. Sekarang nie banyak fesyen baju telah direka untuk orang yang berbadan gempal . Jadikan dirimu “Role Model” untuk wanita-wanita lain agar bangkit dari kemurungan dan asyik mahu salahkan diri sendiri. Kalau ada masa cuba untuk menurunkan berat badan bukan untuk orang lain tetapi untuk kesihatan agar kamu hidup secara sihat. Kerana ia bakal mengundang berbagai penyakit dimasa hadapan. Sekurang-kurangnya kamu bukan saya menjaga kesihatan tetapi mampu buktikan yang kamu juga mampu mengubah cara hidup mu. Tidak mustahil yang menghina kamu selama ini akan menutup mulut dan terkedu dengan perubahanmu.

WANITA AKAN BERUBAH MENGIKUT PERBEZAAN UMUR ……YANG CANTIK TIDAK SEMESTINYA CANTIK SELAMANYA KERANA BILA DAH BERANAK PINAK SAIZ DAN BENTUK DULU AKAN BERUBAH . TIDAK MUSTAHIL JUGA YANG EXTRA XXL ITU AKAN MENJADI SEORANG YANG CANTIK MENAWAN KERANA SEMANGAT DAN KESUNGGUHAN MEREKA UNTUK BERUBAH TELAH MENJADIKAN MEREKA ORANG YANG LEBIH KUAT SEMANGAT UNTUK MENJADIKAN IMPIAN ITU SATU KENYATAAN. KECANTIKKAN YANG HEBAT ADALAH KECANTIKKAN DARI DALAM DIRI. TERPANCAR SEGALA SERI YANG ADA PADA DIRI BILA HATI KITA SUCI DAN MURNI……

4 comments:

.o r k e d. said...

stuju! tp tu la kn, lumrah. lki mmg na pmpn yg cntk dan punya body yg solid. tp if only they knew yg physical love itu won't be last any longer n true lv is much more important. susah, lki. so do prmpn yg prefer to handsome n cute guy. itu nature of human. so, pndai2 la wt kputusan (:

Hime said...

entry ni menarik phatian saya. mmg kbykan pmpuan akan rs rendah diri klu badan size xxl.cuba la tny sape2 pn yg pnh bdn besar, mst rs malu nk jmp org.smuanya sebab persepsi masyarakat jgk..n kebanyakan laki mmg suka pmpuan yg ada shape..tp xdinafikan ada jgk yg xkesah..so cari jela laki yg xkesah ngn bentuk badan fizikal..apa2 pun, kecantikan fizikal xkan tahan selamanya

VOICE OF HEART said...

Hi thanks for your comments it's the fact that man always like a beautiful girls but doesn't mean that big size girl can't have a good life for them....just be yourself and carry on with a happy life.

sya ariesya said...

huh laki zman skunk nie mmg juz pndg pras rupe jer...dh byk kli kcwe dh n i'll never believe kt laki lg...saket bler dihine oleh lelaki...mayb org gmok nie tlalu hine dimate lelaki..