Followers

Sunday, July 4, 2010


PERAMPAS.......ATAU DI RAMPAS

PERAMPAS......istilah yang selalu dikaitkan dengan hubungan seseorang.....memang ada diantara kita pernah melalui pengalaman ini. Terutama kalau ia melibatkan rumahtangga....atau kekasih. Banyak faktor yang boleh dijadi sebab kenapa dan mengapa orang yang disayangi di rampas. Tapi selalunya pasti orang akan menyalahkan SI PERAMPAS.......dan yang DIRAMPAS hanya berdiam diri melihat SI PERAMPAS DAN YANG KENA RAMPAS bergaduh sesame sendiri.

YANG KENA RAMPAS sudah pasti akan sentiasa merasa kecewa, terluka, tertipu.....dan macam-macaim lagi . C PERAMBAS pula merasa diri di cabar kerana ramai yang menyalahkan dirinya. C ISTERI akan merasa dirinya tertipu oleh C SUAMI kerana tergamak menduakan hatinya.....setelah berbagai pergorbanan yang dilakukan dari awal perkahwinan hinggalah kesaat ini. C ISTERI pasti akan tertanya-tanya apa kurangnya diri mereka....menjadi isteri yang setia....menjalankan tanggungjawab dengan baik.....menghadiahkan anak-anak sebagai pengikat kasih.....menjadi teman dikala suka dan duka.....sanggup mengharungi kesusahan bersama-sajma, jadi apa lagi yang kurang sehingga C SUAMI mampu mencari yang lain. Mungkin juga kerana rasa jemu.....dah tak menarik dan tiada lagi belaian manja.....biasalah orang lelaki nie sebenarnya manja....sentiasa mahu diberikan perhatian dan dimanjakan. Tapi C ISTERI pula tak mampu memberikan sepenuh perhatian, maklumlah mana nak jaga anak-anak
..berkerja....uruskan makan minum dan macam2 lagilah pendek kata tugas isteri ni bukannya sikit dari pagi membawa kemalam. Jadi untuk sentiasa kelihatan menarik dan bermanja-manja tu susah le sikit. Kalau ada pun waktu-waktu tertentu je, lagi pun mugkin dia merasakan C SUAMI sudah menjadi haknya jadi kenalah terima diri C ISTERI seadanya. Seperti mana C ISTERI menerima C SUAMI seadanya....faham-faham sajalah bila dah kahwin segalanya berubah termasuk penampilan dan fizikal.

C SUAMI pula bukan tak sayang lagi pada C ISTERI cuma kadang-kadang cabaran diluar amat hebat. Gadis-gadis cantik banyak juga meminati suami orang kerana bagi mereka suami orang nie banyak pengalaman dan dari segi financial agak kukuh jadi tak salahlah mereka berkongsi kasih. Lagi pun lelaki kan boleh kahwin 4 so apa salahnya mereka memenuhi ruang yang masih kosong. So jadilah episod CINTA TIGA SEGI. Sesungguhnya lelaki ni kalau dah bercinta susah cikitlah nak pulihkan dia, walau apa pun halangan dan rintangan dia akan teruskan juga....C ISTERI kenalah ingat kuasa ditangannya kita tak mampu mengatasi power yg dia ada. Kalau dihalang pun dia masih boleh bersatu, memang kenyataannya mana ada isteri yang sanggup berkongsi kasih...kalau ada pun tak ramai. Jadi kita hanya ada 3 pilihan sama ada menerima diri di MADUKAN dan BERKONGSI KASIH atau berjuang untuk mendapatkan hak sepenuhnya kembali atau membiarkan suami membuat pilihan sama ada kekasihnya atau isterinya.....dan suami kena pilih hanya satu. Jadi S SUAMI pun mula rasa serba salah biasa le ayat lelaki dia akan cakap dia sayang kedua-duanya. Dalam hal ini sama ada S ISTERI masih ada peluang atau C KEKASIH yang berjaya memiliki......yang nyata pilihan ke 3 nie salah seorang harus mengalah.....Begitulah lumrah hidup berumahtangga kita akan melalui berbagai dugaan....

Bagi C KEKASIH......atau ramai yang memanggil mereka C PERAMPAS mereka pun ada alasan tersendiri. Selalunya kita akan dengar dah ditakdirkan jodoh mereka dgn suami org nak buat macam mana.....or lelaki kan boleh berkahwin lebih so mereka hanya ingin menumpang kasih so apa salahnya sama-sama berkongsi kasih tak luak apa-apa pun sbb C SUAMI boleh berlaku adil.....tapi hakikatnya berkongsi kasih bukan mudah juga kena cukup kuat mental fizikal. Biasa lah sudah menjadi YANG KEDUA kenalah banyak mengalah tak bolehlah nak berkepit selalu begitu juga hal-hal rasmi S SUAMI harus bawa yg pertama dan banyak juga harus didahulu kan yang pertama kerana mereka pun dah berkorban sanggup izinkan suami bersama org lain. Jadi yang kedua nie kenalah faham....kata orang nama lagi berkongsi KASIH. Pun begitu ada juga YANG KEDUA ni mahu dilayan lebih maklumlah yg bongsu katakan....buat masa nie lah....takut juga dalam diam dah tak jadi yg bongsu Mereka sengaja nak curi perhatian suami extra, yang suami nie bukan apa dah sayang turutkan saja tapi bila sampai masa pening juga kepala bila yg PERTAMA merungut tak berlaku adil....dah mulalah phasa....protes dan mengungkit bagaimana mula-mula janji C SUAMI akan sentiasa adil......Hakikatnya bukan seronok juga pasang 2 neh.....kena banyak guna akal yang panjang....tapi ada yg tak serik sampai terbabas pasang yang ke 3 pulak. Begitulah lumrah hidup BERMADU....DAN BERKONGSI

C SUAMI pula kena juga peka....ada 2 kategori kekasih....yg satu memang tulus ikhlas menyintai anda dan sanggup melalui suka duka bersama.....yang satu lagi pula bukanlah sayang sangat tapi di sebabkan tidak mahu melalui kehidupan susah bila berumahtangga kata orang lebih baik korbankan cinta dari hidup serba kekurangan. Biasalah bila sama-sama bujang masing-masing baru nak menapak dan harus berusaha untuk mencari kesenangan. Jadi kenalah bersusah-susah dahulu, tapi kalau dgn kekasih yang berkeluarga mereka dah mampu bagi apa yg di ingini......asalkan diri sanggup jadi milik mereka. Jadilah kasih sayang yg tak berapa ikhlas yang penting hidup mewah....so S SUAMI jgn le harapkan dia akan setia selamanya, takut bila tiba-tiba terjatuh susah....belum tentu dia sanggup susah bersama.

Begitu juga sedang berkasih sayang bila sudah serahkan jiwa dan raga dan berharap akan bersama selamanya. Mengakhirinya dengan sebuah ikatan yang lebih kukuh tiba-tiba kekasihnya di RAMPAS oleh orang lain. Jadi hancur musnahlah segala impian untuk bersama dan menikmati kebahagian selamanya. Tapi bagi yang masih berkasih sayang kalau dah buah hati berubah hati tak perlulah meranakan diri kerana dia memang jenis yang tak setia....peluang untuk bertemu yang lain masih luas.....mungkin lukanya memang sakit tapi sekurang-kurangnya biar sakit sekarang dari sakit bila dah bersatu....tak kan baru kahwin nak bercerai pula....

Sesungguhnya tiada istilah PERAMPAS....MERAMPAS DAN DIRAMPAS......bagi saya apa jua yang berlaku bukanlah dari sebelah pihak saja. Kalau macam mana C GADIS mengoda dan memujuk rayu tapi kalau IMAN KUAT DIDADA tak mungkin ada orang KE TIGA dalam sebuah perhubungan. Punca terjadinya CINTA TIGA SEGI adalah kehendak nafsu....kata orang TEPUK SEBELAH TANGAN TAK AKAN BERBUNYI jadi kedua-duanya ada tindak balas. Kalau C LELAKI rasa dia tidak mahu melukakan hati orang yang disayangi dan menghancurkan hati orang-orang yang menyayanginya tak perlulah melayan godaan, caranya sentiasalah bersama isteri kemana saja atau sentiasa beringat yang diri masih banyak tanggungjawab untuk keluarga.

Bagi yang BERKASIH SAYANG anda terlebih dahulu mengenali kekasih anda dan untuk mendapat cinta darinya pun bukan mudah dan mengambil masa yang lama. Jadi bila sudah mengenali hati budi masing-masing kenapa harus berubah hati dan pergi pd yang belum pasti hati budinya. Untuk mencari yang sempurna memang takde siapa yang sempurna di dunia ini tapi terimalah kekasih anda seikhlas hati dan seadanya.

Bagi yang sedang mencuba untuk memiliki hak orang lain cuba-cubalah pikirkan buruk baiknya dulu. BAGAIMANA PERASAAN ANDA BILA HAK ANDA DI GANGGU DAN HIDUP INI SEPERTI RODA HARI INI KITA BERJAYA MERUNTUHKAN KEBAHAGIAN ORANG LAIN TAK MUSTAHIL GILIRAN ANDA AKAN TIBA. MENIKMATI KEBAHAGIAN DARI AIRMATA ORANG LAIN......MAMPUKAH ANDA MERASA BAHAGIA SEBENARNHYA.....?????